انجین ایو

کتابخونه زیر ساختی انجین ایو یک کتابخونه تقریبا سطح پایین مبتنی بر تعدادی از ترنسپورت های مختلف هست

وقتی میگیم ترنسپورت منظورم تکنیک های مختلف انتقال داده هست

شما وقتی تصمیم میگیرید انتقال داده دو طرفه داشته باشید یا باید از وب سوکت استفاده کنید یا از flash یا با تکنیک های http و از تکنیک long polling استفاده کنید

اما انجین ایو خودش تشخیص میده که بهترین چی هست و با بهترین ترنسپورت دیتای شما رو انتقال میده یعنی اگه دیوایس از websocket پشتیبانی کنه و مشکلی وجود نداشته باشه انجین ایو تصمیم میگیره

که وب سوکت بهترین انتخابه در غیر این صورت به لانگ پولینگ بر میگرده

انجین ایو تشکیل شده از دو بخش

سرور:

اگر چه انجین ایو یک پروتکل هست ولی در پیاده سازیش از معماری کلاینت سرور استفاده شده

و بخش سرور انجین ایو یک سرور تمام کمال رو با نود براتون پیاده سازی میکنه که از ترنسپورت های وب سوکت و http پشتیبانی میکنه

کلاینت :

کلاینت های بیشتری برای ارتباط با انجین ایو وجود دارند از جمله کلاینت های js / golang / python / java و اگه حوصله دارید میتونید با خوندن قواعد این پروتکل کلاینتش رو پیاده سازی کنید

این پروتکل چقدر شانس زنده موندن داره ؟

پروتکل انجین ایو صرفا برای حل مشکلات سازگاری وب سوکت و مرورگر خلق شد و به وجود اومد اما امروزه با اضافه شدن ابزار های مختلف به این کتابخونه

میشه از این کتابخونه به عنوان یک زیر ساخت پایدار برای انتقال داده ها استفاده کرد اونم در شرایطی که

۱ – فایروال ها مانع انتقال بشن

۲ – شما مجبور بشید برخی چیز های زیر ساختی مثل mqtt رو ترنسپورت کنید

۳ – نیاز به پیاده سازی heartbeat و reconnecting منظم داشته باشید

۴ – انتقال داده ها براتون خیلی مهم باشن

۵ – بخواید یک پروتکل سطح بالاتر طراحی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *